Inga måsten

Jag känner mig lugn inuti.
Jag har inga måsten jag måste ta itu med.
Jag känner inte att jag behöver göra saker bara för att andra vill.
Jag känner inte att jag behöver träna om inte suget sätter in.
(vilket det är på god väg att göra, bara jag kan andas med min näsa)
Jag behöver inte prestera i några eksamen.
Jag behöver inte känna mig orolig över min kärlek - är totalt upp över öronen förälskad i den där A.
Jag känner mig lugn och nöjd med mig själv.
Hoppas 2011 kommer fortsätta såhär.
Jag ska lyssna på hjärtat och kroppen. Göra saker jag tycker om.
Tror det kommer bli kanon.
Tror jag mår så bra för att jag har fina vänner, underbar familj, och en fantastisk pojkvän.
Så länge man har kärlek och vänskap har man inget att klaga på.
Kom att tänka på vänskap, jag har 2 barndomsvänner som jag inte ser specielt ofta: Elin & Charlotta.
Men dessa två har jag växt upp med. Gjort allt tillsammans med de två.
I höstas när Charlotta kom och hälsade på mig i Kongsberg (hade ej sett varandra på 4 månader) Så var allt som vanligt. Som om vi ser varandra varje dag. Samma sak med Elin, när vi träffades nu i Jul och inte heller hade sett eller pratat med varandra på 4-5 månader. Så var allt precis som vanligt. Det tycker jag är Vänskap. Inga krusiduller och lättsamt.
Sen blev jag oerhört glad när jag såg att båda dessa filurer hade på sig sina Lovika vantar som jag stickade till La-Familia andra året på gymnasiet. Det är Kärlek.
Sen har jag massa andra vänner som förgyller min vardag.
Nej, nu får jag sluta tjadra och se på skidor. HEJJA HEJJA SVERIGE.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback