!"&896#

Dagen har varit hektisk. Som vanligt. Känns som jag nästan aldrig hinner andas eller ta det lugnt.
Idag hade vi syns undersökelse med våran handledare: Bodil. En tant som är ortoptist.
OTROLIGT pedagogisk, nästan i överkant. Men en snäll och mysig tant.
Sen hade vi möte. Om studer. i 4 timmar. Jag blev en aningens irriterad då hon som höll i mötet
på fullaste alvar menade att vi som studenter skulle ha som heltidsarbete (alltså 8 timmar per dag)
+ att vi var tvugna att läsa 5 timmar/ ämne i veckan. Det vill säga att vi ska vara i skolan 8 timmar och när vi kommer hem kl 4. ska vi då sätta oss ner och plugga i 5 timmar till på kvällen.
Så sa hon att ja, då kanske det känns som ni inte har något liv. NEEEHEEJ?
Och detta var om man ville ha ett medel betyg.
Ibland kan man verkligen undra vad de tänker med....
För höga krav på studenterna? en aning.
Som idag. Har jag hållt på konstant att jobba sedan kl 10. Inte fått lunch, inte en rast.
Så min lunch ligger snällt kvar i ryggsäcken och får ätas imorgon.
Kom inte och säg att det är slappt att vara student....
Nu ska jag iallafall äta middag. Dagen har iallafall gått bra. 3 synsundersökningar & alla gick galant.
Det börjar ta sig.
Ha en fin kväll.

Kommentarer
Postat av: Pappa

Det var mycket gnäll välkommen till vuxenlivet.



Du gör det jättebra tycker jag.

2011-01-27 @ 14:11:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback