SJ.....

Ja. Tänk att man blev inte helt förvånad när man satt där så fint i tåget och läste när det hade kommit in på Oslo S....
15:49, när tåget skulle gå. Säger tanten i högtalarna " Meddelande till alla resenärer, tåget som skulle gått 15:49 är inställt" Så upprepade hon detta så våra små skallar verkligen skulle uppfatta att tåget var inställt.
Istället skulle vi få åka buss. Men Hipp Huraaaa. För vad glada vi blev då. Till spår 19.
Inga bussar. Nähä. Vänta vänta.
Direkt buss Karlstad fick åka först.
Sen Karlstad och vidare x2 bussar (som tog ca 45 minuter att få fram...)
Sen en Stockholms buss till.
Arvika, charlottenberg fick snällt stå och vänta i 1 1/2 timme på sin buss. UTE i skuggan.
Frös fötterna av mig.
Så vi åkte 17:20 från Oslo.
Kom fram till Arvika 2 timmar försenat.
Det var antagligen min sista rea med Sj.
(Förutom tillbaks till Norge och till Göteborg...Attans...)
Kom hem, fick mat & kissa. (ätit 3 knäckebröd och en apelsin, och varit kissnödig sedan jag satte mig
på tåget från Kongsberg 13:53)
Har sett på tv och stickat klart en socka. Nu ska jag sova!
NattiNatti

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback