Nösund

Nösund är nog det finaste stället på jorden.
Vi har åkt på runttur på orust. Eller en mycket liten sådan.
Shoppat på Göksäter och handlat blommjord.
Sen la jag mig och solade, och somnade som en stock medans
alla de andra slet i trädgården.
Mamma & pappa sa till mig att inte ligga i solen för jag kommer bränna mig.
Pyttsan tänkte jag och låg bestämt kvar.
Och vem sitter nu och är grisrosa i huden och har spenderat sista halvtimmen med
att gnälla över att jag har ont på armar, bröst och mage?
Jo JAG.
Nu har pappa tänt grillen och vi ska få maaaat.
Skönt med mini semester.
Pappa, jag & André var på golfbanan och tränade svingen & puttning.
Jag vann putttävlingen. Så imporgon får grabbarna ett motstånd som heter duga.
Nej, nu blir det duschen. Jag och mor skulle springa.
Men vi dricker vin istället. Känns mer lockande.

Ha en fin kväll.
Puss&Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback