Effektiv.

Idag har jag minsann varit duktig!
Tvättat all tvätt. Dammat av alla prylatr i hyllor. Plockat iordning i skåp osv.
Bakat Ostfrallor. (Goottans). finns ju inget bättre än nybakat bröd med smör & ost på!!
Pluggat.
Damsugat & skurat golv. Nu är jag äntligen färdig med allt.
Ska ta de lite lugnt nu innan träningen (:
Recept på ostfrallor:
50 g jäst
½ L ljummet vatten
2 tsk salt
2 msk olja
Vetemjöl
3 dl riven ost
Gör så här:
1. lös jästen med vatten i en bunke. Tillsätt därefter de andra ingredienserna + 2 dl ost och rör om.
2. Häll i lite vetemjöl i taget och arbeta ihop till deg. Tills den börjar släppa i bunken.
3. låt degen vila i 30 minuter under bakduk.
4. Häll ut degen och gör små bollar av dem i lagom storlek.
5. Jäs bullarna i yttligare 30 min.
6. Pensla bullarna med ägg och strö över riven ost.
7. Grädda i ugnen i 250 grader i ca 10-15 min.
Jag slängde i lite solrosfrön också. Blev riktigt gott.

/ Kristin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback