Cashewnötskakor

Jag har bakat Cashewsnötskakor idag. IiI. Blev kanske inte lika stora & läckra som på bilden.
Mer små & söta. Men då kan man ju faktiskt ta 2 utan att få dåligt samvete.
Sitter med min biologibok och läser om cirkulationssystemet. Blö.
Min näsa har damp och är tättare än vanligt. Kanske dags att ta sig i kragen och
gå till doktorn och se vad de kan göra? så man någon gång kan umgås med sin syster
utan att få höra att min näsa låter alldeles för mycket.
Min syster var topp 10 i dagens tävling. Duktigt.

Saknar mina fina vänner där hemma, i luleå, karlstad, hemsedal, jessheim. Ja, nu vart de än är så saknar jag dem. 
Nu ska jag återgå till mitt pluggande.
Snart blir de middag. Sen sykkel 75. Yeeeej.

P&K
Receptet:
Cashewnötskakor

Ingredienser

100 g smör
1 dl strösocker
1 dl fiberhavregryn
1 dl cashewnötter, hackade
0,5 tsk bakpulver
1,5 dl vetemjöl

Till garnering:

50 g vit choklad
50 g mörk choklad

1. Rör smör och socker poröst. Blanda ner havregryn, nötter, bakpulver och mjöl. Blanda till en smidig deg.



2. Forma till en lång rulle, ca 5 cm i diameter. Skär i 20 skivor och rulla till bollar. Lägg dem glest på plåt med bakplåtspapper. Grädda mitt i ugnen 15 min i 175 grader.



3. Bryt chokladen i bitar och smält varje sort för sig i mikrovågsugn. Ringla smält choklad över kakorna. Låt kallna innan de packas ner i kartong.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback