Morgonmys

Jag väckte André. Han var inte pigg.
Men sen kom han ner i köket och fick bluebarry pancakes.
Då blev han glad.
Mäktig frukost. Mer som efterrätt. Men gott var det.
Orkade knappt en. Men lär vara mätt en bra tid framöver.
Nu ska jag tvinga André bädda sängen eftersom jag gjorde frukost.
Jag ska plugga lite till innan vi ågr ut i fina höst vädret!!
P&K

BLUEBARRY PANCAKES

3 1/2 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
2 ägg
1 msk strösocker
1 tsk salt
3 dl mjölk
2 msk smält smör
1 dl blåbär
Blanda vetemjölet och bakpulvret noga. Tillsätt strösockret och saltet. Knäck äggen och blanda allt till en slät smet. Tillsätt mjölken och det smälta smöret. Rör ner blåbären i smeten. Stek gärna pannkakorna i en lite mindre panna. Servera eventuellt med lönnsirap och eventuellt en klick smör.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback