Misslyckade muffins.

Jag bestämde mig för att baka. Ovanligt. Hallonmuffins med vaniljkräm inuti. Sånna som jag, Micka & Sara åt på ett café i Karlstad. Men jag hade för små formar och hade inte tid att vänta på att vaniljkrämen skulle stelna.
Så de blev inte så bra. Men de blev godkända av André så lite goda var de nog.
Nu ska jag öppna min biokjemi bok. Sen om några timmar blir de en springtur.
Behöver rensa huvudet. Även fastän de regnar lite. Men de kanske ger sig.
Eller de kvittar, skönt att springa i regn.

Ni kan ju få receptet på de misslyckade muffinsarna iallafall. För de skulle nog blivit förjäkligt goda, om man hade gjort rätt och inte slarvat (som jag alltid gör). Men nästa gång ska jag ta god tid på mig och HA STORA muffins formar. Ha inte små som jag hade. Ett litet tipps bara.
Nej, plugg.


HALLONMUFFINS MED VANILJKRÄM

Ingredienser

4 ägg
3 dl strösocker
6 dl vetemjöl
4 tsk bakpulver
250 g smält smör
Rivet skal och ¾ dl saft av en citron
Ca 3 dl hallon, färska eller frysta
1 ½ dl vaniljkräm

Garnering:
Florsocker

18-20 amerikanska muffinsformar medium

Gör så här

Vispa ägg och socker pösigt.

Blanda mjöl och bakpulver och sikta ner i äggvispet. Tillsätt smör, citronskal och citronsaft. Rör ihop, vispa inte. Vänd till sist ner hallonen.

Bottna formarna med en klick smet, därefter 1 tsk vaniljkräm. Fyll på med smet så formarna är fyllda till drygt hälften. Toppa med ett fint hallon.

Grädda i mitten av ugnen, 200º, ca 15 minuter. Känn med sticka.

Låt svalna och sikta över florsocker. Serveras gärna med en klick vispad grädde på toppen.


  
Ja han tycker iallafall om mina muffins...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback