JNLK

Ingen speciellt bra dag. Upp kl 7, åt frukost (den var iof god). Åkte till arvika, till doktorn och ta urinprov. Har Urinvägsinfektion igen! Och för detta lilla besvär att kissa i en burk och analysera det tog de ca 2 timmar. (när jag hade det i Karlstad gjorde dom det på 20 min...) Så jag blev försenad till min introduktion på Linneväveriet.  Dick satt o pratade om historian bakom Linneväveriet osv. Sen rundtur och sen kolla på alla dukar och liknande.
Åkte förbi jobbet och drack kaffe och upptäckte att jag har beställning på 35 lax-talrik imorogn. Ensam i köket. Jiihoo.
Hem, skulle göra lax-paket på grillen. Mumms tänkte jag. Tände grillen gick där ifrån och grejade. Kom tillbaks och ingen värme hade satt på sig. Så jag vred på ännu mer. Och PANG, den exploderade. Som tur var blev de inga lågor. Tror jag, vände bort huvudet och skrek. Håren på ena armen är bortbända. Små krulliga fjun kvar.
Nu har jag och mamma sprungit en tur (som iof var positivt) fast nu har jag ont i halsen.
Fick ett mejl om att det inte finns några lediga studentlägenheter kvar i Kongsberg. (ska jag bo på gatan?)
Och min chef hade lagt min semester helt fel (skulle ha 9-19 juni, fick 20-26 juni....fast han skulle fixa det så de var ju tur).
Positiva saker: Sara kommer snart hem, André ska inte flytta, iallafall inte än & det bästa av allt. Lóttie flyttar hem. Å vad jag saknar henne. Nu är alla samlade igen. en liten stund iallafall :)


Vänner,Vänner,Vänner. Tur att ni finns.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback