Tisdag

Jaja, skoldagen är över. Jodå, jag överlevde ännu en gång.
För första gången på basåret kunde jag ta en sovmorgon, vi började inte förräns 10 och jag behövde inte åka in tidigt och plugga på nått. Så jag gick upp kl 8 och tog en prommenad. Gött dä.
Till skolan och gjorde en smärtfri kemilabb. Ingen labbrapport så de va positivt, inger kan när hon vill.
Lunchade ett tag tog en kaffe i solen och mådde allmänt bra. Sen fysik föreläsning, den var också ganska smärtfri.
Åkte ner på stan med Lisa och vi hämtade ut våra tågbiljetter. Sen en runda på stan, jag köpte Stig Larssons "män som hatar kvinnor" pappa har den hemma, men jag vill läsa den NU! Så det så. Jag ska för första gången på hur länge som hellst läsa en bok som inte innehåller matte termer eller fysik problem. Skönt är bara förnamnet.
Köpte lite resegodis också, bara för att det är tråkigt att åka tåg.
Sen var jag på synundersökningen och kollade lite på mitt framtida yrke, verkar vara ett bra yrke. Lite svårt. men har jag klarat det här året, ja då klarar jág allt. Och jag hade tydligen gått runt med för starka linser, så nu ska jag se sämre ett tag så jag får min normala syn igen.
Nu sitter jag hemma i lägenheten, snart kommer hela färjestad att bombarderas med folk. Var massor med på bussen, den som annars brukar vara ganska tom. Märks att det är slutspel...

Nu ska jag packa ner det sista, imorgon bär det av till borlänge & systeryster och Johan. På torsdag ska vi upp till Björnliden. Ska bli skönt, 10 plus och sol, snö och massa godis.


Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback