Grövelsjön 2009

Ja nu beffiner jag mig i våran stuga i grövelsjön, Björnliden. Kom upp igår, jag, kajjan och johan pallrade oss upp kl 5 på morgonen och gav oss ifrån Borlänge kvart i 6. Jag och Johan var sådär lagomt sociala i bilen.
Sov till Idre, kajsa skulle på nått möte med sitt Ex jobb. Medans jag och johan väntade gjorde vi massa roliga saker som att: gå på Ica, kollade på en midre bra intersport rea. Kollade runt lite på Idre hotell i väntan på att ett Café skulle öppna så att vi skulle få i oss kaffe och vakna till liv. Systeryster blev tillslut färdig och vi fortsatte upp mot björnliden.
Vi fick lunch av mamma. Elitidrottarna la sig i soffan och tittade på film/sov hela eftermiddagen, medans jag, mamma & pappa drog iväg på skidorna. Pappa kunde inte valla alls, jag hade inget fäste och fick staka i 2 mil, men nej då jag ska inte klaga fick ju vara ute i naturen. På slutet låt jag som en treåring med någon bokstavskombination. ja de är inte lätt att endast använda sina armmuskler under 2 mil.
Igårkväll åt vi mat och sen var det TP hos familjen Gärdt. Kvinnorna mot männen. Och det var väl ingen överraskning att vi tjejer tog hem segern. I och för sig så vann vi med 1 poäng, men det hör inte hit.
Idag har det varit sol/moln/regn/snö. Ja vi har haft varierande väder. Men stöniga som vi var fikade vi ute i skidspåret när det regnade...När vi var klara med vårat fika så kom solen. Bra tajming. Så de blev nån mil på skidor idag också. Gött de. Nu ska jag läsa ut min bok, jag är en bokmal....

Pusselipusspusss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback