Påsk

Jag har sprungit en mil. Det var riktigt skönt. Mycket energi som kommer fram när man springer.
Efter springturen bestämmde jag mig att bli en påskkärring. Det är ju faktiskt bara påsk en gång per år.
Så jag sitter här med fejkade fräknar och ett huckle i håret. Mmm, jag är ganska mogen för att vara 18 år.
Men farmor och farfar blev glada när de fick se en påskkärring, och det är ju faktiskt huvudsaken.
Jag har fått godis också, så nu är jag nöjd.
Mamma sa något dummt förrut, att vi inte ska få köttbullar. Pyttsan heller.
Blir ingen påsk utan köttbullar så nu blir det för mig att ställa mig och göra det.
Jaaa, annars blir det ingen riktig påsk.

image585   image586
(mmm vad kan finnas i min påskväska, GODIS, huhhihi)

Min påsk är räddad. Godis och köttbullar kan göra vem som hellst glad.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback